tisdag 6 oktober 2015

Eftermiddags fiske med fin gädda!

Tjenare! Dagen började väldigt segt, både jag och Marcus är otroligt förkylda, men han kom hem till mig runt 1-2 vi satte oss i garaget gjorde lite jiggar, provade nya färger och kombinationer. Marcus gjorde en riktigt fin jigg gul och genomskinlig och vi var ju givetvis tvungna att prova den. Så vi drog ut med båda båtarna. Det blåste rätt mycket så när man äntligen hittade fina ekon och man drev rätt snabbt så de blev väldigt svårt att fiska, men tillslut så fick jag en bra träff och släppte ner en grön hemmagjord jigg. Fisken steg direkt men jag missade mothugget för ja skvatt så mycket och några minuter senare så hör jag Marcus stå upp i båten och skrika FIN FISK, FIN FISK! Jag åker snabbt till han och ser att det är en riktigt fin gädda han har på kroken igen! Vi fick äntligen upp den i båten utan håv och vägde den till att vara 9.6 kg. Rätt bra dag och nu blir de att ladda inför helgen då det blir två heldagar när de äntligen ska sluta blåsa, Skit fiske på er!!!
Mvh Jimmy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar